2009!

Hejhej! Emma här. Kan inte fatta att det snart är ett nytt år. Det här har varit det bästa året hittills i mitt liv! Här kommer en lista eftersom jag har tråkigt just nu och typ alla bloggare publicerar den just nu. Utvärdering av året 2009 litegrann.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, massor! Tog studenten, skaffade nya vänner, festade tre dagar i veckan, snusade, stod upp för mig själv, var ledig fem månader i rad och var extremt glad mest hela tiden. Bara för att nämna några grejer.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Nä, jag hade inga ju!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jaa! Fast vänner är ju ett relativt begrepp. Men personer som jag tycker är mer än bara "vän till familjen". Jag har ju en personlig relation till dem också.

4. Dog någon som stod dig nära? Nej, peppar peppar.

5. Vilka länder besökte du? Tror fan inte jag har lämnat Sverige i år! Shit. Och jag har knappt längtat utomlands.

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? En riktig kärlek.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Studenten studenten studenten. Och just nu känns det som om jag alltid kommer minnas när Bräl lämnade Sverige 25/10. Om det stämmer? Pinsamt annars ju.

8. Vad var din största framgång 2009? Att jag har trivts med mig själv och varit så sjukt lycklig mest hela tiden.

9. Största misstaget? Omöjligt att säga! Kommer inte på nåt på rak arm, så det finns nog inte supermkt jag ångrar.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag har varit mycket förkyld. Sugigt.

11. Bästa köpet? Måste ju vara min peace and love- biljett. Eller min Hives-biljett eller min U2-biljett eller mina bussbiljetter till insikternas rum. Eller snapsen på kräftskivan. Finns så mycket vackert jag har köpt!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor och konserter måste jag nog säga. Eller krogen.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, och det går inte ens att räkna upp allt. Att jag och Becca kom så nära varann i slutet på året. Att jag trivdes med mig själv och insåg att jag inte är käss. Att jag har så mycket fina vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Ledig med Mange Schmidt. Massa Johnossi också tror jag.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Extremt mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Festat! Tagit risker.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Velat och vridit och vänt och tänkt.

18. Hur tillbringar du julen? Med släkten såklart.

19. Blev du kär i år? Nej, men jag har haft kanske 45 crushes.

20. Favoritprogram på TV? Skojar du eller? Vita huset, HIMYM, Sex and the City, hype, på spåret, Flight of the conchords, Upp till kamp, Söndagsparty och så vidare och så vidare.

21. Bästa boken du läste i år? Frestelsernas berg och allt annat av Jonas Gardell. Är så glad att jag upptäckte hans böcker!

22. Största musikaliska upptäckten? Florence Valentin, Loney Dear, Beyonce, Bon Iver.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En bok om Kungen och en bok om Silvia.

25. Något du önskade dig men inte fick? Minns väl inte vad jag önskade mig när jag fyllde år!!!!!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Trippel-fikade! Mycket fin födelsedag.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jaa, om Bräl, Mört och Ida hade bott i Sverige nu på slutet. Det är typ det.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Svart och mer propert än vanligt. Mindre poppigt.

29. Vad fick dig att må bra? Något så pretto som inre frid! Och andra saker jag har levt på hela året: Fina vänner, solsken, alkohol, dans, Göteborg, konserter, festivaler, killar!

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Som alltid Howlin'. Sen Love Antell, iallafall på slutet. Sverrir Gudnason. Håkan. Tusen andra.
31. Vem saknade du? Bräl, Ida, Mört! Tusen andra. Ibland så mycket att det kändes som om jag ville slänga en dvd-box i väggen. Då är det illa.

32. De bästa nya människorna du träffade? Ååååh, alla! Alla underbara SS-människor. Grabbarna på bokia. Osv.osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0